fredag 19 juni 2009

Chanel Orange Fizz

El visar upp sitt fina Bubble Gum från Dior, och då måste jag självklart kontra med mitt lack – konkurrenten Chanels version, Orange Fizz. Och som jag älskar min version! Ett krämlack utan minsta skimmer (trots att superdiskret skimmer är Chanels signum i vanliga fall), korallfärgat åt orange-hållet snarare än rosa-hållet, och superduperbra applicering. När jag testade det på NK blev det rinnigt och randigt, men trots det köpte jag det, och det var tur det eftersom det med bara ett lager blir fint täckande och jämnt. Exemplaret som stod på NK måste varit på dåligt humör eller något.

Om det inte vore ett sånt tråkigt midsommarväder idag hade Orange Fizz varit det givna valet, men istället kör jag på den lite mörkare stilen med Sephora Gothik. Glad midsommar allihop!

6 kommentarer:

  1. Right? :D Jag älskar det faktiskt, jag har redan lackat två gånger med det (två gånger på raken dessutom, that says alot!) och det blir nog en tredje gång innan helgen är slut..

    SvaraRadera
  2. Tycker du att det sitter bra. Jag köpte ett svart lack från Chanel som inte ens satt kvar en dag =(

    SvaraRadera
  3. Jag använder alltid överlack, och då håller det alltid i lagom många dagar tycker jag. I alla fall tills tillräckligt jag ändå vill byta lack :)

    SvaraRadera
  4. Detta lack är så fint! Synd att det är så dyrt, jag får spana i tax freen =)

    SvaraRadera
  5. Ja, jag älskar det! Och ja, det är väldigt dyrt för ett nagellack (men eftersom jag köper ungefär ett Chanellack om året tycker jag att det är ok) :P kolla om du hittar det på flygplatsen! Där har jag för mig att ett Chanellack kostar cirka 180 kronor.

    SvaraRadera