lördag 19 februari 2011

Créme de la créme

Det känns lite pinsamt att outa detta, men jag har verkligen inte insett hur fantastiskt genialt det är med en body lotion-variant av ens favvoparfym. Förrän nu. Det är liksom det ultimata för en lite mer diskret lukta gott-känsla.

Jag upptäckte alltså detta i förra veckan, och efter att ha lullat runt i Coco en hel dag och tyckt att jag luktade alldeles lagom gott (tycker parfymen lätt blir lite för stark för att bära dagtid), sprang jag direkt till NK Kosmetik och luktade mig igenom ett gäng lotions. Dofter som jag tidigare upplevt som lite för starka, blir plötsligt mjukare och mer lättburna. Det finns en överhängande risk att jag kommer samla på mig fler varianter än jag behöver. Därför försöker jag fokusera på nackdelarna: att de som återfuktare är ganska medelmåttiga, och att de plastiga flaskorna känns trista och långt ifrån parfymernas tjusiga flakonger. Fast de ser ju fina ut, på håll.

3 kommentarer:

  1. Håller med om att det är ett ypperligt alternativ när man vill ha en mer mild variant, och kanske över hela kroppen. Perfekt i varmt klimat också.:)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker ofta att min parfym krockar med det jag smort in mig med, så det här är ju faktiskt asbra! (N) för dåliga smörjegenskaper dock..

    SvaraRadera
  3. Sublimt: Eller hur, oj oj oj, jag kanske måste kila förbi NK sen ändå..trots att jag hade tänkt låta bli. :)

    Maria: Faktiskt! Mm, funderar på om det kanske inte är ALLA som är så (relativt) dåliga på fukt och smörj? hohoh

    SvaraRadera