torsdag 12 februari 2009

Yves Rocher Extensium mascara

Jag tänkte först använda den här bilden till ett Dagens öga – för att visa mitt första lyckade (?) eyelinerstreck – men eftersom det blev fel fokus på bilden så recenserar jag i stället mascaran Extensium Lenghtening & Curling från Yves Rocher. Jag vann mascaran i en Bjooti-tävling i höstas, men jag har börjat använda den först nu eftersom min favorit Masterpiece från Max Factor har tagit slut.

Extensium har en konformad borste som ska göra appliceringen enklare – men jag tycker det blir svårare. Mascaran är tjock, kladdig och klumpar ihop fransarna till några få spindelben. Eftersom jag gillar separerade, långa fransar så är Masterpiece fortfarande min favorit. Desutom tycker jag inte att jag ser någon lenghtening- eller curlingeffekt. Masterpiece gör det jobbet mycket bättre också! (Jämför gärna med den här bilden.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar