onsdag 25 augusti 2010

Badger spf 30

Efter många härliga sommarveckor är jag tillbaka i Göteborg och tillbaka på El Mika. Ett par av dessa veckor spenderades på soliga Sardinien, där en för mig ny solkräm fick utstå hårda test. Krämen från Badger, med spf 30, är snäll mot natur och hud och innehåller naturliga och ekologiska ingredienser. Den testades av både barn och vuxna, med lika goda resultat. Eftersom det är ett fysikaliskt solskydd som innehåller zinkoxid lägger det sig som en vit hinna på huden, något som är praktiskt när det gäller insmorning av barn, och som är lite mindre snyggt på vuxna kanske (men inget som jag stör mig på).

Krämen är dryg, tjock och har en säregen doft – vi tyckte den luktade choklad, kryddor och apelsin. Och visst kan det stämma; förutom zinkoxid innehåller den olivolja, bivax, jojobaolja, kakaosmör, sheasmör, lavendel, rosmarin och havtorn. Har man väl vant sig vid doften är detta ett riktigt bra solskydd, som jag verkligen rekommenderar!

2 kommentarer:

  1. oh, den har jag varit sugen på att testa ände sedan jag såg den!!! Kul att du gillade den. Hittat den i butik eller på nätet? <3

    SvaraRadera
  2. El: jaa, du måste prova för den är jättebra! inte en rödbränd liten näsa så långt ögat nådde. den köptes på nätet, har faktiskt inte sett i butik. let me know if you do!

    SvaraRadera