fredag 6 augusti 2010

Pot of charity

Do good, feel good, smell good. Det är nog ingen hemlighet att jag sedan många många år har en severe Lush-crush. En av deras många geniala produkter är den här hudkrämen, där hela intäkten går till välgörenhet. Vilket typ av projekt det är varierar; i våras var det en skola i Gambia och när jag pep in på närmsta Lush häromveckan såg jag att det nu är till WSPA och ett projekt där man räddar orangutanger på Borneo intäkterna går.

Jag tror bestämt jag slår till på två sådana här burkar, och ger den ena till min mor. Är ni med mig?

2 kommentarer:

  1. Var där på en liten pressvisning vid lanseringen och då med en ur personalen utklädd till orangutang, haha :) Tyvärr tycker jag inte krämen doftar något vidare, så jag skänker hellre pengarna direkt. Men underbart initiativ där hela intäkten går till ändamålet, till skillnad från några enstaka kronor som brukar vara fallet.

    SvaraRadera
  2. Heartcore: Hehe, kul med orangutangdräkt :) Yay för att skänka pengar direkt, tycker det är ett utmärkt alternativ om man inte behöver/vill ha hudkräm/vykort/kakor eller andra prylar :)

    SvaraRadera