måndag 16 augusti 2010

Sommarläsning

Förra veckan tillbringade jag i princip varenda dag på en härlig medelhavstrand. I skuggan av ett parasoll och insmord i rejäla mängder av solskyddskräm plöjde jag i snitt en bok om dagen. Life was good.

En av de böcker som höll mig sällskap var Beauty Confidential, skriven av Nadine Haobsh. Jag läste den första gången i vintras, och har sedan dess bläddrat i den ett par gånger. Tanken var att skriva en recension redan då, men eftersom jag inte riktigt kan bestämma mig för om jag gillar den eller inte så ville jag läsa den pärm till pärm en gång till. Tyvärr hjälpte det inte, jag är fortfarande splittrad. Främst för att jag tycker det är lite farligt med böcker som säger att de är no-preaching och där budskapet på något vis ska vara att vi duger som vi är, men där författaren ändå verkar oroväckande öppen för diverse skönhetsingrepp. Och dessa nämns på samma självklara sätt som eyeliner och mascara. Tycka vad man vill om skönhetsoperationer, men i min värld kan de inte riktigt jämställas med make up. Visst, objektivitet är bra, men att känna att man är freaking gorgeous som man är bättre.

Med det sagt tycker jag ändå att det är en rätt kul bok att bläddra i, den innehåller massvis med tips – en del känner man igen, andra är helt nya vilket känns kul. Efter varje kapitel finns pris- och inköpslistor med de produkter som omnämnts.

By the way, tips på böcker på samma tema mottages tacksamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar