fredag 28 oktober 2011

Dunderkuren

Torra händer, torra fötter – dags för en dunderkur! Börja med en lång dusch eller ett bad, och skrubba fötterna med en pimpsten. En pimpsten är så mycket effektivare än en fil, och också skonsammare, eftersom i alla fall jag upplever att den bara tar bort död hud och sen "polerar" huden jämn och len. Med en vanlig fil är det lätt att ta i för mycket och fötterna kan bli liksom upprivna och ömma. Fokusera inte bara på hälarna, alla torra och hårda områden på fötterna ska piffas.

Efter duschen, plocka fram din fetaste fotkräm och smörj in fötterna med absurda mängder kräm – go bananas liksom. Uppenbarligen är detta bäst att göra innan läggdags och sova med ett par strumpor, eller passa på när du sover på hotell och inte är så noga med om sängen blir lite kladdig. När du vaknar nästa morgon, jag lovar, du har aldrig haft så mjuka fötter! Bästa sättet att hålla dem mjuka är att ställa en lättare fotkräm vid sängkanten och smörja in fötterna varje kväll med en liten klick. Några fotkrämer jag gillar är Scholls kräm för spruckna hälar, ELW fotkräm och CCS fotkräm.

4 kommentarer:

  1. Jag har använt den från ELW halva veckan nu (efter pimpskrubbning på morgonen, sen på med kräm och sockar) och jag gillar'n! Och doften är mysigt mintigt light :D

    SvaraRadera
  2. Jag måste nog göra en liten fotbehandling i helgen. Mina fötter är så torra & hemska nu så det är verkligen dags ;) Man glömmer bort dem så lätt!

    SvaraRadera
  3. Maria: jaa, den är skön! fast är det inte obehagligt att gå med kräm + sockar till jobbet? :o

    Josefine: hoppas du hade en go fotstund! ;)

    SvaraRadera
  4. Ka: nää, den är såpass lätt att jag inte märker den :) tar iofs inte mycket alls.

    SvaraRadera