måndag 31 oktober 2011

Love, Marry Me!

Kan man lägga ett "snart är året slut"-löfte istället för nyårslöfte? Det tycker jag allt, och mitt är att börja använda parfym mer än jag gjort hittills. Inte ett svårt löfte, eftersom jag tidigare kanske puffat på mig lukta-gott ungefär en gång i kvartalet.

När jag strosade runt på den förvånansvärt välfyllda och fina taxfreen i Budapest passade jag på att lukta på nyaste parfymen från Chloé – Love. Jag gillar ju Chloé sedan tidigare, och den här gjorde mig inte besviken. Liite tyngre än deras första doft, men ändå utan att bli för påträngande eller tantig. Jag är verkligen värdelös på att sätta ord på dofter, men enligt www så är doften både influerad av pudriga rosor, apelsinblomma och rödpeppar.

Jag slog dock inte till, både för att priset inte kändes speciellt taxfree-lågt, men även för att jag som sagt har ett par flaskor ståendes hemma. En av dom, den nyaste, är Marry Me! från Lanvin. Den stod dessutom helt oprovad hemma, synd och skam. Nu har jag haft den på mig varje dag i veckan, och kan tänka mig att jag hittat en blivande vardagsfavorit. Även den innehåller apelsintoner, men har en lite lättare ton med en touch av jasmin.

1 kommentar:

  1. they seem nice! :* jag har använt min amazing grace två gånger den senaste månaden! :'D

    SvaraRadera