söndag 27 november 2011

Models Own Emerald Black

Mums, ett nytt favoritlack i kategorin "nästan-svart"! Emerald Black är från Models Own Beetlejuice-kollektion, och är ett finfint svart lack med grönt skimmer i. Till skillnad från vissa nästan-svarta så tycker jag att det här tydligt är grönt, även i dåligt ljus. Det grönturkosa skimret lyser som från inifrån, och förtjänar helt klart en plats i min nagellackslåda. Däremot märkte jag av visst tip wear snabbare än vanligt.

EDIT: Nu när jag tänker efter är den rätt så lik Pop Petrol från Lancôme, med skillnaden att Emerald Black är lite svartare i basen. Som Ka tipsar om är även höstlacket Green Beetle från IsaDora en väldigt lik färg.

4 kommentarer:

  1. Så fint! *måste genast kolla om lagret fyllts på så att jag också kan beställa!*

    SvaraRadera
  2. SÅÅÅ fint! I dag när jag kollade H&M och Lindex efter Black Galaxy (slut!) så fanns ett som kanske hette Green Beetle som är ganska likt detta, tips kanske?

    SvaraRadera
  3. Kerstin: ja! det var lätt att måla med också :)

    Des: totally, right!?

    Ka: asså JA! jag stor och stirrade mig blind på Green Beetle och ba *VILL HA* men motstod pga det var rätt så likt. tror dock att IsaDora-lacket är ännu grönare än Models Own! så om man vill ha ännu mer effekt är nog Green Beetle the way to go :D

    SvaraRadera