måndag 14 november 2011

Scratch Nails

De senaste veckorna har mina naglar för första gången börjat skiva sig, och eftersom det här är ett nytt fenomen för mig blev jag något ställd. Har jag ändrat något i min handrutin som påverkat, eller är det hösten som spelar mig ett spratt? Hur som helst, i torsdags köpte jag nageloljan Nail Food från salongsmärket Scratch, som jag hört och läst mycket gott om.

Min senaste nagelolja var från The Body Shop, och den kommer onekligen i en mycket smidigare förpackning. Nail Food har dock en väldigt fin och gammaldags glasflaska med pipett, och när jag köpte den fick jag tipset att droppa en droppe på varje handrygg. För att liksom använda handryggen som "palett". Det ska alltså räcka med en droppe per hand, vilket om det stämmer signalerar att jag kommer ha den här lilla flaskan i ett bra tag framöver..

Eftersom jag hade ett presentkort som höll på att gå ut köpte jag även ett nytt underlack i form av deras Ridge Filler. Jag har fortfarande mer än hälften kvar av mitt ex från Essie, men det lär ju ta slut någon dag det med. Det här är, till skillnad från Essie Fill the Gap, lätt pärlemorskimrande med en ljusblå effekt. Spännande.

9 kommentarer:

  1. Har med hört mycket gott om den nageloljan. Det borde hjälpa mot skivningen av dina naglar, jag skulle tro att det är hösten som tar ut sin rätt. Om du inte gjort några stora förändringar i din handvårdr :)

    SvaraRadera
  2. Linda: hittills känns det bra med den :) och så luktar den goott!

    SvaraRadera
  3. Har fortfarande inte fått fason på mina - som typ skivat sig i snart 2 år nu? Tur att det inte är på alla naglarna. Ett nagelproffs jag frågade trodde det berodde på att naglarna tar stryk när jag dator-skriver... Let me know if din kur funkar! :)

    SvaraRadera
  4. El: jag har också hört att naglar kan skiva sig när man skriver på tangenter hela dagarna. läste i samband med det att man bör hålla naglarna kort-korta och trycka med undersidan av fingertopparna, där fingeravtryck tas, snarare än spetsarna. öh, det kanske är givet? men ett tips iaf! :*

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset angående appliceringen av oljan. Köpte den själv för cirka en månad sedan då mina skivande naglar inte bara skivade sig utan även resulterade i en knäckt nagel och en fruktansvärd infektion i ena pekfingret (aj!)

    SvaraRadera
  6. El: jag tycker bannemig att den funkar! :O true story. tror (tyvärr) inte att jag kan skylla på datorknapprande, mina naglar är inte långa nog att ens vara i närheten av att nudda..

    Ka: det kan nog vara bra för många att tänka på't!

    Elle: aj aj AJ! hoppas att dina naglar mår bättre nu, och att Scratch gör jobbet!

    SvaraRadera
  7. KÖPTE'NA! alltså scratch-flaskan! testade i går och naglarna ba *slurp*! och den luktar så gooott! dubbelrecco? <3

    SvaraRadera
  8. jag droppar en droppe på alla fem fingrar på ena handen, och sen sätter naglar mot naglar på den andra handen och fördelar, sen gnuggar in överflödet. tycker faktiskt det inte blir för mycket, även om, när mina naglar/nagelband blivit lite bättre, det nog räcker med ett par droppar. *informerar*

    SvaraRadera
  9. Karin: smart sätt! och visst luktar den GOOOTT! klart vi ska recca'n! :*

    SvaraRadera