måndag 16 juli 2012

K Pour Karité

Jag brukar inte dissa ekoprodukter rätt av, men det finns faktiskt inte mycket som är bra (till just mitt hår!) med K Pour Karités schampo och balsam – förutom att de just är eko. Jag och naturlig hårvård går tyvärr inte alls bra ihop, det känns som om mitt hår behöver silikoner eller vad det nu är för att må bra. Sad but true.

Balsamet Repairing Conditioner kommer i en burk och ser ut, luktar och känns som klister. Det känns ungefär lika effektivt som klister också – det fungerar inte alls som balsam för mitt hår alltså. Gentle Shampoo är en aning bättre, jag tycker om att det är oparfymerat och att det löddrar hyfsat bra. Trots det gillar jag det inte särskilt mycket, så nu har pojkvännen (som inte är lika kräsen) fått överta det. Hoppas att Amika kan göra ett bättre jobb!

14 kommentarer:

  1. So sad :(

    MEN, hade varit intressant att höra vad Marikerz tyckte om det - eftersom ni två typ har exakt motsatt hårkvalité! Kan det påverka tro?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vore extremely intressant eftersom som du säger den exakt motsatta hårtypen!

      Radera
  2. I hear ya! De här var rena katastrofen för mitt hår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd, för jag gillade ändå tanken bakom dom. Eko och så!

      Radera
  3. Oj, oj, trist med SÅ kassa produkter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man blir så besviken. Men de kanske är jättebra för någon annan får man hoppas!

      Radera
  4. För mig så funkar balsamet bara som inpackning INNAN tvätt. Annars blir håret klistrigt och strävt. Men har jag i det innan tvätt så blir det superåterfuktat. Fattar inte hur det blir så men men.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset - det ska jag prova! :D

      Radera
  5. Det funkade inte för mitt hår heller, slutade med att jag gav bort det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är risk för det här med - men ju bra om någon använder grejerna och förhoppningsvis gillar dem!

      Radera
  6. Om du ska använda sulfatfritt shampoo måste ditt hår vara fritt från silikoner först. Säger inte att K Pour Karité är bra -har aldrig testat och har ingen åsikt om det- men ge det en ny chans med silikonfritt hår och se hur det blir. Sulfatfritt kan inte tvätta ur silikon. OBS! Detta är ingen pekpinne, bara en upplysning ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, upplysningar är alltid bra! :) Hur får man håret fritt från silikoner? Borde ju ge det - och andra sulfatfria schampon - en ny chans!

      Radera
  7. Använd ett shampoo med sulfater i men utan silikoner och tvätta igenom håret en sista gång. Sen får du ju avhålla dig från alla hårprodukter med silikon i... TréSemme's shampoo brukar fungera bra som sista-shampoo och brukar finnas i små reseflaskor om man inte vill köpa en hel flaska.
    Titta in på lockig.se som handlar om balsam-metoden, där kan du bl.a hitta en lista på sista-shampoon.
    Ska bli spännande att läsa om dina resultat med sulfatfria shampoo ändras!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ska helt klart tänka på detta nästa gång jag provar ett sulfatfritt schampo så recensionen blir rättvis!

      Radera