tisdag 31 juli 2012

Moroccanoil Intense Hydrating Mask

Återigen har jag upptäckt en ny favorit hemma hos någon annan! När jag såg Intense Hydrating Mask från Moroccanoil på badkarskanten kunde jag inte låta bli att prova lite efter allt gott jag har hört om märket. Masken lämpar sig till mellantjockt till tjockt hår som är torrt – bingo! – och luktar som en blandning av tvål och arganolja.

Generellt sett brukar jag vara skeptisk till hypade märken, men den här produkten funkar faktiskt! Och det riktigt, riktigt bra. Efter bara en använding blev håret supermjukt, superglansigt och kändes starkt och friskt. Verkar vara en riktig höjdare som passar perfekt till mitt hår – var köper jag den billigast?

11 kommentarer:

  1. Hoho, jag kollade på denna på NK idag - men just den varianten jag ville ha var slut så jag köpte liknande från annat oljemärke :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Good stuff! Så den fanns på NK alltså, vet du vad den kostade?

      Radera
    2. Inte en susning tyvärr, kollade inte pris eftersom de inte hade just den jag ville ha. Fanns dock två andra sorter, och den tredje får de påfyllning av rätt snart. Kanske kan kolla på bangerhead, tror de finns där? Annars går de att hitta till lägre pris på vissa flygplatser!

      Radera
  2. Den är jag också himla sugen på!

    SvaraRadera
  3. Bellbox (dom på Freeport, men även online) har den för 279:-
    Samma som Bangerhead, men jag antar att det iaf är billigare än vad NK tar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks, det är ju OK iaf. Ska kolla nästa gång på Freeport!

      Radera
  4. det är samma pris på allt från Moroccanoil överallt där en seriös verksamhet är etablerad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte se att NK har samma priser som t ex Bellbox/Bangerhead - fast jag kan inte säga for sure, så du kanske har rätt! :)

      Radera
  5. Jag skulle kolla på någon brittisk sajt, typ HQHair eller Feelunique. De brukar generellt vara billigare än svenska. Vet att båda har Moroccanoil :)

    SvaraRadera
  6. Den här hårinpackningen från Moroccan oil blev snabbt en av mina all time favoriter. Helt underbar :-)

    SvaraRadera