torsdag 26 juli 2012

Travelsize

Nu i sommartider är det många som passar på att marknadsföra sina resevänliga produkter lite extra. Aussie har till exempel tagit fram ett kit med schampo, balsam och inpackning i miniflaskor. Väldigt praktiskt när man ska vara borta nån vecka, oavsett om det är segling, tågluff eller flyg som står på schemat. Bangerhead tipsar om ett liknande kit med hårvård från Moroccanoil, dessa flaskor har jag sett tidigare på ett par olika flygplatser, och har köpt bla oljan i minisize.

Trots att miniflaskor har varit till stor hjälp vid flera resor, så föredrar jag ändå att hälla över en del av mina fullsizegrejer i små flaskor. Dels slipper jag en massa halvtomma minisar, dels slipper jag köpa på mig massa extra förpackningar vilket tar plats men framför allt känns miljöslösigt. Kruxet är att de tomma reseflaskor som finns att köpa ofta är lite för hårda och därför spricker efter ett tag. Därför blev jag väldigt glad när Ka och jag hittade dessa fina flaskorWhole Foods i NYC för ett par veckor sedan. Förutom att de är tillverkade av återvunnet material, är de mjuka och väldigt klämvänliga. Nu behöver jag inte längre dunka ut det sista schampot ur flaskan utan squeezar lätt ut även det allra sista. Att de har sugproppar och kan fästas på väggen i t ex hotellduschen är bara en bonus. Liksom de små etiketterna vid locket.

11 kommentarer:

  1. vilka söta! Borde finnas sådana här hemma i sverige!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ellerhur! Kerstin tipsar här nedan om att mjuka tuber finns på Muji - ska gå dit och jämföra :)

      Radera
  2. Ångrar faktiskt att jag inte köpte egna. Använder Aussies små nu, men man får ju inte ut allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske går att beställa några från NYCresan i höst? Hoho. Håller med om Aussies (och liknande).

      Radera
  3. Schysst! Jag köpte ett par helt värdelösa flaskor på åhlens förra året för hutlösa 25 kronor styck. Förutom att de var hårda och svåra att använda så läckte allihop i väskan trots att jag bara fyllde dem till hälften... Ett av mina sämsta köp någonsin. //Disa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hatar när sånt händer (har varit med om det tillräckligt många gånger..). Har du Muji i närheten så kolla där om de har de mjukisar som Kerstin tipsar om!

      Radera
  4. Jag älskar Whole Foods, det kunde man tänka sig att de var bra på sånthär också!

    Mujis små mjuka tuber är inte heller dumma, om man har lite långt till Whole Foods, vilket man ju dessvärre har.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Me too!!

      Bra tips, tack! Ska kolla in dem och föra tipset vidare :)

      Radera
    2. Nu har jag varit och klämt på Mujis tuber - de verkar bra, men de är helt annorunda i konsistensen än vad de från Whole foods är. :)

      Radera
  5. Svar
    1. Funkar så himla bra! Loves it :)

      Radera