tisdag 3 juli 2012

Relax

Vad är det egentligen jag ska känna när jag får ett mail där det står att 80-95% av alla kvinnor världen över lider av celluliter? Ska jag känna mig som ett offer och förakta mig själv för att jag – enligt mailet – har dåliga kostvanor, är överviktig, motionerar för lite och dricker för lite vatten? Eller ska jag skylla allt på hormoner och gener eller det faktum att jag faktiskt är kvinna? Något förskräckligt måste det ju vara, eftersom mina celluliter nu ska trollas bort med en spray som appliceras i mina jeans, byxor, strumpbyxor eller till och med lakan.

Eller – kan vi inte helt enkelt bestämma oss för att celluliter inte är så himla farligt? Behöver vi egentligen en dyr (och som ärligt talat låter rätt osannolik) produkt som talar om hur vi ska känna i stället för att tänka själva? Undrar om det finns liknande produkter som prackas på män...

15 kommentarer:

  1. I och med att nästan alla kvinnor "lider" av detta "problem" borde det kanske börjas ses som något sk normalt och inte något som bör fixas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Det är typ som att säga "80-95% av alla kvinnor världen över lider av bröst".

      Radera
    2. Haha, det borde man kontra med!

      Radera
    3. Klockrent! Det ska jag komma ihåg nästa gång någon säger något.. =)

      Radera
    4. Hehe, go for it! =D

      Radera
  2. Läste om produkten för ngn dag sedan, höll på att trilla av stolen av skratt, vilken jäkla produkt! Och vem tror att det ens fungerar att spraya produkten på kläder om man nu skulle känna att man besväras av sina gropar?! Och blablabla:et "renar huden från slaggämnen och biprodukter" Sjukt roligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, håller med! Det läskiga är ändå att så många "går på" snacket och köper produkten... :(

      Radera
  3. Gud så jag skrattade när det här mailet kom. Jag trodde på riktigt det var på skoj först.
    Nä jag tycker helt enkelt vi vänjer oss vid att celluiter uppstår precis som rynkor med åldern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fast att vi också ändrar attityd till dessa saker. Saker händer, so what liksom!

      Radera
  4. Stor fånighetsfail på det! Man får för sjutton vara glad så länge kroppen bara funkar som den ska, med eller utan gropar/fett/linjer/fläckar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller verkligen med! När ska det slutas hetsas över sånt?

      Radera
  5. Eh,va? Varken jag, min mamma eller några av mina kvinnliga släktingar lider av celluliter. Faktum är att många asiatiska kvinnor inte har celluliter, så då måste de ha petat oss ur den beräkningen..för jag tror att vi är fler än 5%av kvinnoantalet i världen. =P Hur räknar dem liksom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fel statistik är verkligen droppen!

      Radera
  6. Intressant att alla kvinnor LIDER av det också, jag känner inte att jag LIDER? Jag följer min mans uttalande gällande dem: Skrattgropar i låren visar på ett glatt underliv.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHA, that's a good one! LIDER gör vi sannerligen inte!

      Radera