söndag 22 juli 2012

Tio tomma #3

Dags att visa upp tio nya tomma förpackningar – ett utmärkt sätt för er att få höra vad jag tyckte om produkterna och för mig att hålla koll på vad jag har använt. Här är dagens skörd (fr vänster till höger):

- Lady Speed Stick i gelform (i varianten
Shower Fresh), en trevlig ny bekantskap för mig, som inte lämnar vita spår i armhålor eller kläder, men som kanske inte håller torrt lika länge.
- Handtvålen Damask Rose & Musk från Palmolive faller inom kategorin budget men ser bra lyxigare ut. Jag gillade även varianten
Bergamot & Verbena som jag provade förra året.
- Calming Shampoo från Davines fick jag prova ihop med Nourishing Vegetarian Miracle Conditioner – båda ur NaturalTech-serien. Även om jag gillade balsamet mer, så fortsätter Davines att imponera på mig.
- Remedy Shampoo från L’anza är en återkommande favorit som är bäst på att lugna bråkiga hårbottnar. Kommer definitivt att köpa den här igen när kli-säsongen (läs: vintern) kommer.
-
Comfort Zone-flaskan som gömmer sig där i bakgrunden är Sacred Nature Cleansing Oil som jag blev alldeles kär i när jag först provade den. Som tur är har jag en till flaska som väntar i badrumsskåpet for det är nog min favorit-duscholja. Den luktar ganska kryddigt så det är en bra idé att provlukta först – jag älskar den, men t ex Mi kunde inte använda den.

- Dags för hudvård!
Age Prevent Optimal Strength Night Cream från Cliniderm funkade bra även om jag inte kan uttala mig om några föryngrande egenskaper. Onödigt parfymerad, men annars bra och precis lagom återfuktande för en nattkräm.
- Jag har sagt det innan, men jag Normalizing Cleanser från Paula’s Choice spelade en avgörande roll i min hyförbättring under året. Nu hoppas jag bara att inte Neutrogena förstör allt – men so far so good!
- Age Prevent Active Protection Day Cream var som nattkrämen ovan helt okej, dock störde jag mig på parfymeringen där också.
- En mysig duschkräm var Bodyfarms "rip-off" på Korres, inget jag kommer köpa igen men som var kul att testa.
- Sist men inte minst har vi dagkrämen Sensitive Comfort från Cliniderm, helt oparfymerad och snäll mot en känslig hy. Den har blivit något av en basvara hos mig, som jag plockar fram när jag inte har någon annan kräm att testa.

PS: Vill du se mer? Här är tio tomma #1 och #2.

8 kommentarer:

  1. Älskar såna här inlägg, håller med om att palmolivetvålen ser mycket mer lyxig ut än andra budget-dittos. Tycker dom är riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar! :) Och tvålen är jättebra ja, och kul att den finns i många varianter.

      Radera
  2. Alltid kul med tio tomma! Sensitive Comfort är basvara här också, en himla bra kräm!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar också såna inlägg på andra bloggar! Dags att köpa en ny SC för mig! :)

      Radera
    2. Älskar SC, det är den första dagkrämen som jag känner gör precis det den ska och då har jag provat många!

      Radera
    3. Håller verkligen med! Ska köpa ny asap.

      Radera
  3. Älskart! Och håller med om Palmolive, gillade den med rosdoft.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yay! :)

      Jag gillar ju inte rosdoft så mkt, så föredrar dom andra sorterna - men riktigt bra budgetvål ja!

      Radera