tisdag 12 januari 2010

Essie Lollipop

I november slog Maria till på fina julkitet från Essie med hypade Mint Candy Apple – och i egenskap som min personliga eBay-shoppare på hemligt uppdrag införskaffade hon ett kit till mig med. Mint Candy var nämligen en julklapp till lillasyster, men de andra tre lacken behöll jag själv. Under jul och nyår var det givet med knallröda naglar à la Lollipop, första lacket jag testar från Essie faktiskt. Jag toppade med 3-way glaze och blev väldigt nöjd med nyans och glans. Snyggt både nu och under varmare årstider.

Den största skillnaden mellan Mavala, mitt gamla vanliga märke, och Essie är sättet lacket slits. Mavala-lack skavs liksom av medan Essie lossnar, hur konstigt det än låter. Jag tyckte också att Essie satt längre, kanske på grund av att jag målade fler lager än vanligt – men det var också svårare att ta bort det.

5 kommentarer:

  1. 3-way är faktiskt ett av mina favoritöverlack :D Det jag har nu (ett annat från Essie *senil*) är inte alls så bra, det bevisade jag förut när jag råkade repa nylackad nagel med en salt pinne! :'D True story!

    SvaraRadera
  2. HAHA! låter för bra för att vara sant! :'D
    jag använder ju aldrig överlack, men kommer helt klart köra med 3-way när jag vill ha lite extra hållbarhet! vem vet, jag kanske blir hooked? :D

    SvaraRadera
  3. japp.. *vinnarliv*, that's me! :'D

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Mystiskt med flagningen, jag upplever sällan att Essie (eller Malava, för den delen) flagar. När mitt lack ger sig är det mer av våldsamma smaker, som diskning eller närkamp med nycklar. I fortsättningen ska jag akta mig även för salta pinnar, även om jag också har 3-way glaze =)

    SvaraRadera
  5. Maria: high five!

    Kerstin: tack! :D ja, det är skumt, men jag skulle beskriva det som att lacket liksom bara lossnade, inte på hela nageln, men plötsligt hade det lossnat en stor "skärva" från ett finger. och maria visade mig hur hon kunde skala av sitt lack en gång! haha, vilka i-landsfunderingar...

    SvaraRadera