tisdag 28 september 2010

Sisley

Det är rätt sällan vi nämner något om Sisley här på El Mika, det har hänt ganska exakt två gånger. En gång våren 2008 där deras solkräm listades som en favorit, och en gång i februari 2009 då Mi matchade produkter med ett lyxigt badrum. Trots dessa blygsamma omnämningar så tycker jag faktiskt att Sisley har förbannat bra grejer. Nackdelen är att de är lika dyra som bra, och därför blir det sällan några nyinköp, ergo: få inlägg.

Hur som helst, om jag inte hade några ekonomiska begränsningar och om jag inte var så förtjust i att testa nya produkter, så skulle jag alltid använda Sisleys SPF. Och om jag fick göra en önskelista från deras sortiment här och nu (klart jag får!) så skulle den se ut så här:

- Fluid Body Sun Cream (spf 30)
- Broad Spectrum Sunscreen (för fejan, spf 30)
- Foundation Brush (har inte kommit till skott än)
- Express Flower Gel (ansiktsmask som tydligen trollar bort tecken på stress!!!)
- Hand Cream (rundar av med en lyxig handkräm, alltid aktuellt!)

Jahapp, bara 11 månader kvar till födelsedagen... jag väntar med spänning!

3 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen förpackningarna! Lite glamourösa 70-tals art deco, eller nåt :D

    SvaraRadera
  2. Sisley är lite kultstämplat, men att självklart antyda att de är lika bra som de är dyra (eller tvärtom) är väl att ta i lite :) En snabb koll på deras ingredienslistor bevittnar ju om att de innehåller samma saker som alla andra märken (dyra som billiga). Sisley är helt enkelt bra men häftigt overpriced, och då blir de ju mindre bra, tycker i alla fall jag :)

    SvaraRadera
  3. Maria: Faktiskt! :)

    Darling: Kultstämplat ja! Men jag tycker faktiskt att produkterna är riktigt bra (och dyra!) - kanske är det inte bara ingredienserna utan även hur de blandas och hur mycket man har av de olika grejerna? Inte vet jag, men jag tycker det är bra mycket bättre än många andra märken out there.. :)

    SvaraRadera