tisdag 4 mars 2008

Laura Mercier Apricot

Jag gillar, nej, älskar rouge. Hur eländig man än känner sig på morgonen (eller kvällen för den delen) blir det åtminstone lite bättre efter man fått lite färg på kinderna. Ett av mina favoritrouge är Face tint från Laura Mercier, ett rouge i löspuderform utan tillstymmelse till glitter. Det är otroligt lätt att använda trots att det är löst; redan efter någon gång hade jag fått till det rätta knycket för att öppna locket utan att spilla och att få en lagom mängd i locket. Sedan så behöver ju ett så fint rouge en lika fin borste, så sedan jul har jag en rougeborste som antagligen kommer vara med mig i många år framöver.

PS. Både rouge och borste finns för tillfället på Strawberrynet. Borsten hela etthundratrettio kronor billigare än på NK/Cow, och rouget sjuttiofem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar