onsdag 26 mars 2008

Shoppat i London

I London hann jag och min syster med mycket i smink- och krämväg! Vi var där i några få timmar, men hade tur med att affärerna vi ville gå till låg alla runt Covent Garden. Jag köpte handkrämen Gardeners Hand Therapy jag tjatade om från Crabtree & Evelyn i deras egna lilla butik, självklart en ny Some Kind-A Gorgeous i Benefit-affären och lite småsaker som nya ChapSticks och rolig tandkräm från butikskedjan Boots. Men jag hade två favoritaffärer:

Kiehl’s: Standardaffär för Kiehl’s kanske, but I like it. Många manliga biträden som verkade kunna sin sak och som var ytterst trevliga och generösa. Jag var tvungen att skaffa mig rakkrämen Simply Mahvelous Legs efter Bjootis hyllning, och fick dessutom prov på Creme De Corps Body Moisturizer och Ultra Facial Moisturizer – båda på 30 ml!

Jelly Pong Pong: En alldeles fantastisk affär, som vi redan fått se hos Bjooti. Lika fin som på bilderna och med en jättesöt amerikanska som bjöd på hembakade chocolate chip cookies. Jag blev alldeles yr av allt fint och råkade naturligtvis köpa fel färg (Blackcurrant) när jag slog till på nya läppgrejset Trifle. (De som Mi och jag inofficiellt kallar kukglossen.) Kan ju inte lämna tillbaka den, så jag tror jag bloppar den här inom kort!

4 kommentarer:

  1. Ha ha ha ha! Kukglossen! Så klockrent!

    SvaraRadera
  2. bjooti: HAHA! That's the name!

    eyeonebeauty: Ja, jag är nästan fast. Varför finns inte Kiehl's i Göteborg?!

    SvaraRadera
  3. jag är så sjukt nyfiken på Mahvelous! vi kanske skulle starta en kiehl's hörru.. :P

    SvaraRadera