torsdag 20 mars 2008

Mascaradagboken, del 2

Dear diary,

idag är jag mör i benen efter att ha tränat hårt två dagar i rad. Igår på spinningen höll jag på att falla ihop i en blöt liten fläck, men jag bet ihop och powered through. Så klart hade jag glömt min handduk att ha under passet också, så jag fullkomligt och bokstavligen dröp av svett. Mysigt va?

Det blev alltså ett ypperligt tillfälle att verkligen sätta mascaran på prov, skulle den hålla även för kroppsvarm svett? Jajemän! Inte ett spår av mascara varken på kinderna eller på fingrarna när jag desperat försökte leda om svettpärlorna från ansiktet. Det är vattenfast det! Däremot märkte jag en sak när jag hade duschat, och det är att det lätt sitter kvar flagor av mascaran på kinden eller på fransarna. Det är lätt att borsta bort från båda ställena, men är ändå där efter en ordentlig dusch. Ett litetlitet minus..

Kram, Mi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar