söndag 8 november 2009

Andra försöket för Suzi

Igår kväll var jag nagellackssugen igen, efter att gått en dag "naken". Mörka lack är min svaghet just nu, och jag velade mellan China Glaze Calypso Blue, MAC Beyond Jealous och OPI Suzi Skis in the Pyrenees. Det blev det sistnämnda, mest för att jag ville ha ett mörkgrått lack och dels för att jag ville ge Suzi en andra chans.

Sist jag provade det blev jag svårt besviken på att jag behövde lacka med fyra lack för att få det opakt, men igår provade jag med ett litet tips från Lackoholic – två supertunna lager och sen ett lite tjockare. Det gick bättre! Suzi är en så sjukt fin mörkgråsvart färg att det faktiskt är värt tre lager, så hon får stanna ett litet tag till.

6 kommentarer:

  1. Suzi ligger högst upp på min lista över lack att prova!

    SvaraRadera
  2. Des: Kom ihåg; tåålamood :) Jag hojtar om min Suzi vill flytta hem till dig!

    Lackoholic: Åh tack, ditt förslag hjälpte verkligen :) Synd bara att jag inte kan få till det lika fint på bild som du :P

    SvaraRadera
  3. Tack, men jag har en egen Suzi- som jag älskar. Fan vad snyggt det här lacket är!

    SvaraRadera