fredag 2 maj 2008

Dagens besvikelse

När jag skrev om min nya Lash Power Mascara från Clinique häromdagen hade jag bara testat att tvätta bort den i duschen. Well. Nästa kväll testade jag att tvätta ansiktet som vanligt över handfatet, fast bara med vatten.

Mascaran betedde sig very, very bad. Först tog det flera sköljningar för att den skulle börja lossna, och sedan fick jag små, svarta mascarasmulor över hela ansiktet som var svåra att skölja bort. När jag till slut fick bort allt var hela handfatet fullt med skräpet. Min kvällsrutin som bestått i att tvätta ansiktet med en skumtvätt blev plötsligt väldigt mycket jobbigare. Skam den som ger sig, tänkte jag och testade med en våt bomullsrondell nästa dag. Samma resultat. Även med vanlig sminkborttagning var det omöjligt att inte se ut som jag fått ansiktet rollat med svart strössel.

Därför reklamerades mascaran i dag med den enkla anledningen att den inte var som jag hade tänkt. Alls. Den snälla Clinique-tjejen upplevde inte samma sak, men Åhléns-expediten tyckte också den var jobbig. Den funkar säkert om man duschar varje kväll (även om det är smulor kvar då med...), men jag kommer inte försöka mig på en sådan vattenfast variant igen. Synd, för jag gillade verkligen den glesa, lilla borsten och resultatet på fransarna. Någon som vet en liknande?

11 kommentarer:

  1. Usch, det låter ju precis som den hemska Kanebo 38C!*rys*
    Men...reklamera? Kan man göra det?

    SvaraRadera
  2. Har inte testat den, men är den likadan så kommer jag aldrig göra det heller! :O

    Tja, är man smooth så går det att reklamera.. ;) Nä, skämt åsido, har man fått intrycket att en viss produkt beter sig på ett visst sätt och att det sedan visar sig vara helt annorlunda, så bör man kunna reklamera. Jag hade tur också som fick hjälp av den trevligaste Clinique-tjejen.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också den smular fasligt, men jag orkar inte reklamera den så jag ska ge den fler chanser. Bodyshop hade en mascara med nästan exakt likadan borste som 39C förut, för mer än några år sen, men den kanske finns fortfarande om du har tur. Den var lätt att tvätta bort också vill jag minnas.

    /Agnes

    SvaraRadera
  4. I use Kanebo 38+, and I love it a lot just because it is easy to remove with warm water (rinsing first and then gently pulling it off using your fingers). I've tried Kanebo Kate gel mascara, and I find it a lot like you describe the clinique - really hard to get off if you don't take a shower. Just make sure you get the little bottle of Kanebo if you want to try it - it has a lovely little brush.

    Looking at sublim's comment, though, I can tell that opinions may differ about the Kanebo :)

    SvaraRadera
  5. Som jag sa på plats idag, så gillar jag Kanebos.
    Håller med lingping, den sitter hur bra och länge som helst, sprätt lätt att trolla bort med varmt vatten. Perfa! Tyvärr är hylsan ganska ful...but don't juge a book by it's cover.

    SvaraRadera
  6. Agnes: Tack, jag ska kolla på Bodyshop!

    Lingping & Ellen: I might try the Kanebo 38+ mascara, at least I'll go check it out. Thanks for sharing your experiences.

    SvaraRadera
  7. som tidigare kommentarer måste jag säga att kanebos 38grader är grym. går lätt bort med varmt vatten och vanlig ansiktstvätt, men sitter som berget under dagen. inga mer gråa ringar under ögonen :)

    SvaraRadera
  8. Too bad you didn't like it! I'm happy with it as long as I only uses it on "shower-days" ;) But I think that it's very similar to what lingping said; that you kinda have to "gently pulling it off ysing your fingers" as the mascara is like tubes around the lashes?

    Good that you reklamerade den anyway! Go go :D

    SvaraRadera
  9. emma & maria: är ändå tveksam till såna där "tub"-mascaror -- jag har ju egentligen inget behov av en vattenfast då jag aldrig har problem med en icke sådan. the mascara-hunt is on again...

    SvaraRadera
  10. Jag fick bort den hur enkelt som hellst med cliniques gentle eye makeupremover, den i en grön tub.Förstår inte varför ni inte får bort den...

    SvaraRadera
  11. emlanemelie: jo, fast måste man använda makeupremover så har väl den inte fyllt sitt syfte. den ska ju försvinna med vatten... men bra att den funkar för dig iaf! ;)

    SvaraRadera