onsdag 14 maj 2008

Bloggtema - visa ditt badrumsskåp

Veckans bloggtema på Pret-ty är det P'ssion som har hittat på, och det är klassikern "visa upp ditt badrumsskåp". Det är alltid lika kul att få kolla in hos andra (right, Ka?) så då vore det ju snällt att visa upp sitt eget också.

Vårt skåp är Vättern från IKEA, och det rymmer faktiskt det mesta. Det är inrett med Anordna Mest, akryllådor från MUJI och diverse papplådor från Åhléns.

Första bilden är på den undre delen av skåpet, och där är det nerifrån och upp:
- Olika typer av munskölj, Libresse mm. i den blå lådan, och en stor balsamflaska från MOP som jag inte kan med att slänga.
- Body butters från C&E och The Body Shop, nagellacksremover, och solskydd och deos i den vita lådan.
- Pojkvännens hylla, med allt från två lika dana parfymer från Boss, till ansiktskräm från Decléor och L'oréal.
- Anordna-hyllplan med fack för bland annat nagelfilar, solkrämer och ansiktsvatten.
- Min sminkhylla med MUJI-facken.

Andra bilden är resten av skåpet:
- Anordna-hyllan igen.
- Min sminkhylla, där allt jag använder står och ser fint ut. Penslar, pennor och mascaror står i bakgrunden, och i dom lägre facken finns allt från ögonskuggor till rouge och läppstift. (Här finns en detaljbild på sminkhyllan).
- Andra Anordna-hyllplanet som består av tre olika fack, där jag har smink och redskap som jag inte använder så ofta.
- "Nagellacks och parfymhyllan", som även får samsas om utrymmet med min dagkräm, BUS och deo.
- Sist och högst upp har vi hårgrejshyllan, där både mina och pojkvännens rufsgrejer står och knör. Dessutom med min fina borste från Toni & Guy, which I love.

P'ssion var lite modigare än vad jag var, och videobloggade hela sitt badrum praktiskt taget. Coolt! Är ni nyfikna som jag är, check it out.

4 kommentarer:

  1. Det där ser ut att vara ett riktigt bra skåp. Har det spegel på framsidan dörren?

    SvaraRadera
  2. sublim: ja, jag tycker om det eftersom det sväljer den mesta :) ingen spegel däremot, dörren är av ogenomskinlig plast typ, men den finns att köpa med spegelglas! det måste ju vara urbra, då får man ju en helfigursspegel som det är så svårt att få plats med annars ju :D

    SvaraRadera
  3. Åh va fint, precis det skåpet jag tänkt att köpa..nu vill jag bara haft det igår ;)

    SvaraRadera
  4. ah, roligt att få kika in bland hyllorna. Plus för det:)

    SvaraRadera