fredag 23 maj 2008

Skillnaden mellan dyrt och billigt schampo

Det är skillnad på dyrt och billigt schampo, for sure. När jag först började använda Modern Organic Products (MOP) var jag inte så övertygad. Visst, det luktar gott i flaskan, men håret som var vant vid den härliga doften av Herbal Essences (HE) tyckte det var lite tråkigt. Men MOP vinner i längden, tro mig. (Och vilket annat dyrschampo som helst.) Den enda gången HE duger nowadays är inför en myskväll med pojkvännen – he loves it!

Dag 1
HE: Mjukt, ultraglansigt och väldoftande
MOP: Fluffigt och en uppenbar nytvättad känsla. Doftar inget särskilt, men rent

Dag 2
HE: Redan lite platt, luggen småfet
MOP: Bästa dagen! Struktur, volym och en snyggmatt look. Har man bara lite självfall kommer alla lockar fram

Dag 3
HE: Stripigt, fult, måste tvättas
MOP: Eventuell fet lugg räddas snabbt med lite torrschampo, fortfarande fint i längderna

Dag 4
HE: Katastrof!
MOP: Ganska skabbigt, men man kommer undan med mycket torrschampo

Dag 5
HE: Finns inte på kartan...
MOP: Dags att tvätta!

6 kommentarer:

  1. HA HA HA! Grym guide! :'D Jag håller med om dyr-schampo, men just MOP gillade inte mitt hår. Om du vill kan du få ta över min balsamflaska som bara står!

    SvaraRadera
  2. Underbar guide!

    Frågan är såklart vilken dag och vilket schampo du är inne på idag.

    Och ÄNNU viktigare, vad blir det imorgon? fancy pants?

    SvaraRadera
  3. Vilken bra idé att jämföra. Roligt att läsa.

    SvaraRadera
  4. Ah, tack för den jämförelsen. Har funderat på att testa MOP länge.

    SvaraRadera
  5. mi: jag har redan andra dyrflaskor som står och väntar på mig, men tack ändå!

    ellen: åhå! i dag kör jag MOP dag 2. i morgon kanske det blir MOP dag 1, eller om jag är lat en dag 3.

    sminkjante: tack! :)

    lithia: MOP är bra! jag kör med mixed greens-serien.

    SvaraRadera
  6. Personligen tycker jag Head & Shoulders är bäst. Har inte ens mjäll.

    SvaraRadera