onsdag 21 juli 2010

Äpplen och päron

Efter senaste stoppet på Sally Jones blev jag inte bara en kofta rikare, utan fick även upp ögonen för engelska Apples and Pears. Företaget erbjuder handgjorda läppbalm baserade på bivax (vilket är en av mina absoluta favoritingredienser när det gäller läppmojs) och de finns i tre varianter; Wild Rose (för daglig vård), Calendula (för torra, nariga läppar) och Beeswax för känsliga läppar.

Jag är galet sugen på att testa den senare av dem tre. Är det nån som känner till produkterna sedan tidigare?

5 kommentarer:

  1. Har faktiskt inte hört om dessa innan, men det verkar ju var lovande!

    SvaraRadera
  2. Har använt Beeswax sen i våras, tycker det är drygt och håller ganska länge.

    SvaraRadera
  3. Låter mysigt, fast föredrar nog stiftform om man vill ha med sig det i väskan. Älskar Burt's Bees Honey Lip Balm.

    SvaraRadera
  4. Jättefina, jag gillar Calendulan bäst. Använder den även under nästan när huden där är torr efter vinterförkylningar. Det enda jag inte gillar är att gräva med fingrarna i en burk, när ett läppbalsam kostar 130 kronor vill man ju kunna använda det så länge att varenda gnutta går åt och det är inte riktigt hygieniskt i detta fall.

    SvaraRadera
  5. EmLa: skönt att det inte bara är jag som missat dessa :) och visst verkar de lovande!

    Anonym: Tack för reviewn - nu blir jag ännu mer sugen!

    Heartcore: Ja, stift känns lite smidigare och mer hygeniskt. Oh-ho, Burt's Bees är en riktig going (diggar handkrämerna också)!

    Kicki: Ah, det kanske är den man ska testa först då - bra tips mot näsfnas också! Precis, lite saftigt pris (det var det som fick mig att avstå när jag såg dem) och då vill man ju kunna använda every bit :)

    SvaraRadera