måndag 19 juli 2010

Var är tvålen

Våren 2010 kommer gå till min personliga duschtvålshistoria som den i särklass mest varierande. Jag har alltså kört med fler olika duschtvålar än någonsin tidigare. Förr brukade jag hålla mig till en eller två som jag verkligen gillar, men i år har olika omständigheter fått mig att ändra det beteendet. Att bo på flera olika ställen är förmodligen det största skälet, sen har El Mika fått ett par pressutskick med just tvål, vilket såklart gjort sitt. Hur som helst, sedan januari har jag duschat med följande:

- Yves Roches Hamamélis, duschgelé med trollhassel som jag passade på att köpa när de reade ut sitt lager i vintras. Doften är mild och god, lite ovanlig, men konsistensen känns som en blandning av snor och öronmanet. Reko, men ingen höjdare.
- VisibleCare från Dove är min absoluta favorit – hade jag delat ut betyg och den hade varit eco-friendly så hade den fått en stark 5:a. Doften är den klassiska Dove-doften. Konsistensen är härligt krämig och kompakt, den löddrar något otroligt men med små bubblor istället för fluffigt skum. Huden känns återfuktad och man luktar gott länge, länge.
- ACO Sense & Care var ett utskick som vi fick tillsammans med en bodylotion och en loofah. Jag tycker att den luktar helt okej (medan Mi tycker den luktar tantigt), konsistensmässigt är den helt vanlig. Den här brukar jag ha i träningsväskan.
- Barnängen Yoghurt, ännu ett pressutskick. Jag är inget större fan av den lite för fruktiga doften tyvärr, annars brukar jag gillar Barnängen. I övrigt är den helt okej, och säga vad man vill om flaskans design men en färgklick är väl aldrig fel?
- Olive Naturell är en genomskinlig duschtvål med mild olivdoft (innehåller ekologisk jungfruolivolja) inte jättespännande, men ändå skön; känns skonsam mot huden.
- Crabtree & Eveelyn, den här passade jag på att testa de där dagarna jag bodde på Hilton. Jag gillar inte doften något vidare, och ärligt talat borde C&E kunna betydligt bättre än så här.
- Tvagningstvål, ytterligare en hotelltestning, den här testade jag på Hasseluddens spa där jag bodde och spaade för några veckor sedan. Doften är mumsig men jag tycker tvålen är lite för stark och liksom uttorkande, kanske beror det på parfymen?

8 kommentarer:

  1. Jag tror tvålens största fasa är att hamna i träningsväskan :P
    Det är liksom där man lägger okej- eller inte jätteinponerad-tvålarna :P

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att ACO överraskat positivt den senaste tiden.

    SvaraRadera
  3. SaintBella: haha, faktiskt! I min drömvärld så har jag såklart mumsiga duschtvålar även i den svettiga träningsbaggen - men så är det såklart inte i nuläget...där hamnar, precis som du säger, diverse halvbra grejer + en och annan nästantom-flaska :)

    Anna: Ja, jag håller med. Vi fick också testa en body lotion i samma serie och den tokgillar jag. Lite Nivea-feeling, på ett bra sätt. Har du andra tips? :)

    SvaraRadera
  4. Jag gillar verkligen den från Nivea! :) Har den lilla tuben jag fick av dig i cykelnecessären, och den är så mumsig att mumma sig med efter turen till jobbet.

    SvaraRadera
  5. Maria: Hoho-smart att ha den där! Min stora tog precis slut :(

    ps. ordverifiering: chick

    SvaraRadera
  6. Det finns ett antal att testa!

    SvaraRadera
  7. Duschtvål älskar jag också, brukar dock oftast köra på samma versioner :p prova nytt älskar jag dock, tycker det är kul med nya dofter framförallt.

    SvaraRadera
  8. EmLa: Indeed! Egentligen finns det alldeles för många på marknaden, typ 20 asgrymma hade ju varit tillräckligt :)

    Honi: Jag körde också oftast samma innan, hade kanske 3-4 olika som jag varierade mellan - men det är kul att testa nya :)

    SvaraRadera