onsdag 7 juli 2010

Sommarpasset

Äntligen har jag hittat nån form av rutin på sommarträningen. Sedan ett par veckor cyklar jag till jobbet (tack för inspirationen Mi!). Det tar inte längre än 20 minuter men cirka 10 av dem ägnas åt att kämpa upp för en helvetiskt seg backe, därför blir det träningskläder på och en snabb dusch när jag kommer fram till jobbet.

På onsdagar sticker jag och några vänner ut och springer på lunchen, svettigt och tungt som tusan (jag har knappt hållit igång min löpning det senaste året) men ett riktigt skönt sätt att få lite frisk luft, sol och rörelse mitt i allt jobb. Måndagar eller torsdagar blir det ett BodyPump-pass på gymmet och sen försöker jag få till en rejäl power walk på helgen också.

Alltså ett ganska tunt veckoschema, men just nu hinner jag inte mer och jag är nöjd så länge jag lyckas hålla de pass jag lagt upp och inte slarvar för mycket.

4 kommentarer:

  1. Äh, jag tycker att du ska vara otroligt nöjd att du faktiskt börjat löpa och att du cyklar varje dag. Way to go!

    SvaraRadera
  2. Paula: Tack snälla för peppet, du har helt rätt - man ska vara nöjd, ändå blir jag ibland lite deppig och tycker att jag inte riktigt hinner med allt jag vill (gäller inte bara träning!). Thanks :)

    SvaraRadera
  3. Det var inte lite det! Bra jobbat och håll igång! :D

    SvaraRadera
  4. Maggie: Tackar, jag ska göra mitt yttersta!

    SvaraRadera