torsdag 1 juli 2010

The New Annie Collection

Ofta brukar sminkpaletter locka med att vara ett bra alternativ att ha när man ska ut och resa, men i slutändan måste man ändå ha med sig lösa produkter och komplettera med. Nu har jag hittat en som verkligen ÄR perfekt! Benefit Sceen Queen i färgsättningen Annie är ren och skär perfektion i mina ögon, och här är anledningarna:

- Ögonskuggorna som följer med är i neutrala färger, och går att kombinera för både lätta vardagssminkningar och mer sotade kvällsvarianter.
- Ett litet rouge med tillhörande borste, som dessutom är min absoluta favorit Coralista (som jag sällan tar med på resor eftersom boxen är så stor!).
- Den ultimata highlightern för brynben, HighBeam, i en minivariant (som jag av erfarenhet vet räcker ett tag).
- Ett fint, korallfärgat läppglans som passar till allt.

Om jag hade den här paletten är det bara mascara och en lätt färgad dagkräm jag skulle behöva ta med ytterligare, och sånt vill man ju ändå inte ha i palett-form. Penslarna som följer med ser även dom helt okej ut, även om jag antagligen skulle ta med mig åtminstone en fullstor. Ååååh, suget är stort!

PS: För lite palettporr finns det fina bilder hos Makeup and Beauty Blog!

6 kommentarer:

  1. Ja! Denna är helt perfekt! Jag vill så gärna ha!

    SvaraRadera
  2. Men visst är den?! Jag saknar verkligen en sån här när jag ska ut och resa.. :/

    SvaraRadera
  3. Jag kan nog inte på något sätt påstå att jag saknar paletter, jag vill bara HA =)

    SvaraRadera
  4. till och med jag som brukar dissa paletter håller med! fiiin!

    SvaraRadera
  5. Kerstin: HA får man också använda som köp-skäl ibland :)

    Ka: and that means a lot! :D hoho. den finns inte på franska horan, men titta gärna efter'en om du går förbi <3

    SvaraRadera