fredag 9 juli 2010

East Coast

I helgen blir det fest med Retro East Coast-tema, och jag kan inte låta bli att längta tillbaka till somrarna på Nantucket och Martha’s Vineyard. Jag har tagit fram ett par fotoalbum som tillsammans med bilden ovan kommer vara mina inspirationsbilder när jag försöker trixa ihop en passande outfit som funkar till både middag, dans och bad. Makeup skippar jag helt och hållet, förutom lite nagellack på tårna. Om det inte hade varit för alla stundande bad så hade jag lagt extra krut på att få till en riktigt snygg frisyr.. men det är liksom ingen idé. Kanske blir badmössa. Vad gör ni i helgen?

PS: Bilden kommer från Tim Melideo

4 kommentarer:

  1. Vilka häriliga bilder! Jag ska nog mest renovera hus...

    SvaraRadera
  2. Jag tar med barnen till skärgården, Styrsö tror jag det blir.

    SvaraRadera
  3. Vansinnigt vackra bilder! Jag har kokat saft jag, i helgen. Känner mig mycket huslig.:)

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Visst är de, jag blev ytterst förtjust i dem! Renovering låter kul, jag älskar att snickra, skrapa färg och måla!

    Ninni: Åh vad härligt! Hoppas det blev en riktigt fin helg!

    Basteth: Ja, jag gillar dem skarpt, fanns många fler med samma motiv - men la bara upp två av dem. Jag kokade fläderblomssaft tidigare i veckan och håller med om att man känner sig mycket huslig :)

    SvaraRadera