fredag 21 november 2008

Fönstershopping: Philosophy

Jag fortsätter min lilla serie om windowshopping, och denna gången har turen gått till amerikanska vill-ha märket Philosophy. Det är synd och skam att COW Parfymeri på NK Göteborg inte säljer märket, som huvudaffären i Stockholm görför boy, do we love Philosophy!

Min absoluta favoritparfym är deras Amazing Grace, som jag köpte i Glasgow för ett två år sedan. Den är så god att jag gärna skulle ha ett minikit med parfym, bodylotion och 3-1 wash. Perfekt när man reser bort! Andra fina saker jag hittade när jag surfade runt på deras hemsida var:

- She colors my day bubbelbad där vinsten går till välgörenhet
- Hope in a jar ansiktskräm som jag själv har haft och gillat
- Cranberry spritzer läppglans med mumsig doft och röd fin färg
- The Supernatural Concealer palette perfekt för att blanda fram en passande nyans

2 kommentarer:

  1. Ja, är det inte konstigt att de inte säljer detta märke på NK i Gbg? Jag frågade varför och fick som svar att det hade att göra med namnet och något varumärkes-intrång. Men då är det ju konstigt att de kan sälja produkterna i butiken i Sth. Sverige som Sverige! Jag hade gärna nosat lite på dem innan köp då jag är känslig för dofter.

    SvaraRadera
  2. Väldigt konstigt! Otroligt skum förklaring dessutom :O

    SvaraRadera