måndag 14 juni 2010

Turkish delight

Istanbul, Konstantinopel, Miklagård... kärt barn har många namn. I förra veckan tillbringade jag ett par dagar i Turkiets största stad. Där fanns såklart massor med spännande saker att se och uppleva, och det var ytterst lite tid som ägnades åt shopping (om man bortser från de timmar jag tillbringade på kryddmarknaden). Men, jag lyckades ändå klämma in ett och annat inköp under resan. I ett försök att komma runt mitt köpstopp agerade jag dels personal shopper åt Mi (vilket gav mig en bra anledning att smyga runt bland sminkdiskarna) och dels resonerade jag som så att en deo faktiskt kan ses som en souvenir (eh..?), för att inte tala om de handvävda, ekovänliga handdukarna i lyxig bomull från Lalay (liknande kostar mer än det tredubbla på t ex NK eller Åhléns).

Vad säger ni, har jag brutit mitt beauty-köpstopp?

PS: Clarinsgrejerna är inga nyköp.

7 kommentarer:

  1. En deo och ett par handdukar! Du är galen! att du lyckades!:) Tycker verkligen itne du brutit ditt köpstop!

    SvaraRadera
  2. Jag DÖR på handdukarna - SÅ fina dude! :O

    SvaraRadera
  3. Det där var ju bara nödvändigheter! Man måste ju torka sig och att gå utan deo är ju inte kul! :-)

    SvaraRadera
  4. Deo är räknas inte som skönhetsgunk,utan snarare i samma kategori som tandborste o tamponger, dvs nödvändigheter!

    SvaraRadera
  5. Nä, det där är ju nödvändigheter!

    SvaraRadera
  6. SAMTLIGA: Tack för uppmuntran och stöd! Nödvändigheter it is! :D

    SvaraRadera
  7. Nej, absolut inte! Nödvändigheter som sagt :)!

    SvaraRadera