fredag 11 juni 2010

Fett löser fett

Jag trodde min pensel från Make Up Store var bortom all räddning; det var helt omöjligt att få rent den efter en ovanligt kletig concealer. Jag hade testat med schampo, ansiktstvätt, vanlig tvål och till och med diskmedel – men inget hjälpte. Concealern gick inte ur hur och penseln var liksom fortfarande klistrig och vitfärgad.

Men historien slutar inte där. Förra veckan såg jag en tutorial hos Temptalia om penselrengöring, där det tipsas om Cleanse-Off Oil från MAC för att fixa missfärgade penslar. Så jag testade det jag hade i oljeväg: Velvetly Smooth från Cliniderm. Ett par sprut i handen, ett par varv med penseln, och det vita klibbiga försvann helt! Ett tips alltså, om ni också har penslar som inte går att få rena.

3 kommentarer:

  1. Jag tror faktiskt att jag också har en gammal concealer-pensel jag gett upp hoppet om - ska se om jag hittar den och sen do the thing! :D

    SvaraRadera
  2. Kerstin: de flesta som läser bloggen har säkert redan koll på allt sånt här, men jag som inte sminkar mig så mycket tyckte det var ett bra tips också! :)

    Maria: testa! det funkade hur bra som helst.

    SvaraRadera