fredag 18 juni 2010

Bränd turkos

Härom dagen gjorde jag en sminkning enbart inspirerad av ögonskuggspaletten jag använde. Bayadère Style är en kvintettpalett från YSL, och pigmenteringen är fantastisk. Den turkosa skuggan är den jag använt mest, och den kickar ögonskugge-ass. Det var faktiskt den som gjorde att jag bytte bort MAC-skuggan Gulf Stream. Dessutom har jag insett att den brända korallfärgade skuggan är ett utmärkt alternativ till eftertraktade Smashbox “Flamingo”..

- Primer Eyeshadow Potion Primer, Urban Decay
- Ögonskugga inre ögonlock Eyeshadow (Bayadère Style, ljusblå remsa), YSL
- Ögonskugga yttre ögonlock Eyeshadow (Bayadère Style, turkos remsa), YSL
- Ögonskugga nedre franskant Eyeshadow (Bayadère Style, orange remsa), YSL
- Mascara Divide & Multiply (Black), The Body Shop
- Ögonbrynspenna Penultimate Brow Marker (Universal), MAC

2 kommentarer:

  1. Gelet fint! Både ögat och paletten =) Kul att du hittat ett alternativ till Flamingo!

    SvaraRadera
  2. Ja, den funkar perfa som Flamingo-substitut :) Tack!

    SvaraRadera