fredag 26 februari 2010

Färgtema: nude

Precis så här vill jag sminka mig i vår! Kanske lite svårt att tro om man tittar på vissa sminkningar jag gjort det senaste (hello nästan-svart!), men det här är en färgpalett som lockar mig otroligt mycket.

Som bas vill jag ha en utjämnande och lätt foundation, varför inte nyheten Mineralize Foundation? Lätt gammelrosa på kinderna (rouget Blossom i min BECCA-palett är helt klockrent för detta), och ljusrosa läppar. Ögonen kan få sig en lätt "wash" av en ljusbeige skugga med skimmer i, exempelvis MAC Nanogold, lite mellanbeige på locket (Shroom) och chokladbrunt i globlinjen (Grain).

6 kommentarer:

  1. Åh vilket fint färgtema! Vem har gjort den fina illustrationen?

    SvaraRadera
  2. Shroom är min perfekta vardagsskugga, loves it.

    SvaraRadera
  3. Jättefina färger som jag också känner för att köra på i vår trots att jag egentligen är mer färg och pigmentgalen =)

    SvaraRadera
  4. Kerstin: den fina illustrationen är en sk. Face Chart från MAC (och New York fashion week) som jag såg hos Temptalia :)

    Des: mmm, fresterska!

    Aida: det är kul att köra på olika stilar ibland, så go for nude! :)

    SvaraRadera
  5. Nude går alltid hem, så sugen jag blev på den nya nanogold nu :)

    SvaraRadera
  6. Ja, Nanogold är jag sugen på också! Måste spana in om den är nåt att ha..

    SvaraRadera