tisdag 2 februari 2010

Skalbaggeskimmer

I lördags var det dags för jobbmiddag och fest, och då passade jag på att testa mitt nya svartblå pigment som jag fått i ett fint byte med Sanna aka. Purity. Deep Blue Green är verkligen precis vad namnet antyder, och skimrar fantastiskt i både blått och grönt. Jag la det på en svart grund för att få ännu mer effekt, och det höll fint hela natten. Jag nöjde mig med att sudda ut kanten med en ljus skugga, och för att inte få skimmer-extravaganza skippade jag highlighter.

- Primer Eyeshadow Potion Primer, Urban Decay
- Krämskugga Shadestick (Sharkskin), MAC
- Ögonskugga ögonlock + franskant Pigment (Deep Blue Green), MAC
- Ögonskugga suddning Eyeshadow Veluxe Pearl (Dazzlelight), MAC
- Eyeliner Kohlpencil (Feline), MAC
- Mascara Volume Effet Faux Cils (High density black), YSL
- Ögonbrynsskugga Brow Zings (01 light), Benefit
- Ögonbrynsfix, H&M

11 kommentarer:

  1. Skitsnyggt partyöga! Suddnignen är grym!

    SvaraRadera
  2. Riktigt snyggt! Älskar färger som skimrar i olika nyanser.

    SvaraRadera
  3. shit, vad proffsigt suddat!

    SvaraRadera
  4. Purity: tack vare dig ;)

    Kerstin: ja den kändes verkligen party, tack :D

    Emla: metalliskt skimmer är aldrig fel..

    Ka: haha, wanna know the trick? Inget! Asså foh real, jag bara la på mörkt på locket + suddade lite med fluffborste längs kanten :'D

    SvaraRadera
  5. Skitfint! Älskar skimret, och sminkningen så klart.

    SvaraRadera
  6. Underbar makeup. Deep Blue Green är så fint.

    SvaraRadera
  7. Kabuki: tack gulle!

    Kattis: we löööv the skimmer, don't we :D

    SminkJante: DBG är helt klart en ny favorit, tack :)

    SvaraRadera
  8. Riktigt snyggt! Det klädde dig med lite syndigt drama! Läcker färg!

    SvaraRadera
  9. Tack Sminkan! :D Jag blir alltid lika glad när du kommenterar mina EOTD :)

    SvaraRadera