måndag 22 februari 2010

Rosa och rött

Även om jag älskar färg, är jag inte direkt den som lackar naglarna i turkost eller gult. Visst dreglar jag över mintiga färger från Essie men när det väl kommer till kritan väljer jag ofta den trygga vägen och kör med diskret rosa eller knalligt rött (självklart finns det ett par undantag!). Men rött och rosa är varken tråkigt (okej, ibland känner jag mig lite väl boring) eller helt enkelt. Det kan krävas en hel del testande och felköp innan man hittar de perfekta nyanserna. Här är några av mina favoriter, och några som jag är hemskt sugen på att testa:

- NARS Dovima ser i alla fall på bild ut som en underbar djupröd färg. Jag vill testa!
- Ankara från Mavala åker ofta fram när jag har idétorka, den funkar liksom året om.
- Essies Mademoiselle beskrivs av många som Den Perfekta Rosa Nyansen, och visst ser den fin ut?
- Pink with a touch of Peach, från OPI, ser också ut att vara en sån där smashingly perfect rosa.
- Off with her red, också den från OPI, verkar skitfint, men kanske inte riktigt lika fina som mina två följande favoriter.
- Forever Young, Essie, det här var kärlek vid första lackningen, en riktig keeper och ett av de röda lack jag använder oftast.
- Dragon, från Chanel, ytterligare en av mina favoriter – helt enkelt perfekt!
- NARS Candy Darling skulle jag hemskt gärna vilja testa, speciellt nu till våren.

6 kommentarer:

  1. Jag vill också prova Dovima, den ser superfin ut.

    SvaraRadera
  2. Des: vissst gör det! om jag får chansen att se det live i nån butik under våren och det är lika snyggt då så kommer jag nog slå till :)

    SvaraRadera
  3. Rött och rosa är verkligen aldrig fel! Jag kan intyga att Mademoiselle faktiskt ÄR den perfekta nyansen.

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Eller hur, funkar till allt liksom :) Damn, nu blev jag ännu mer sugen på den ;)

    SvaraRadera
  5. Den finaste röda jag har är RBLs Chinoise- jag tycker den är den perfekta röda faktiskt.

    SvaraRadera
  6. Veronica: Har inte testat, tack för tipset! :)

    SvaraRadera