torsdag 25 februari 2010

I care treatment

Här kommer en rykande färsk recension på inpackningen I Care Treatment från svenska märket Maria Nila, som är en av de hårprodukter vi fått skickade till oss nyligen. Inpackningen ingår i en serie produkter med samma namn som ska skydda håret mot smuts, avgaser och fria radikaler och samtidigt ge glansigt och friskt hår.

Jag har testat den ett par gånger, senast för en timma sedan, och tycker att det är en alldeles utmärkt inpackning för mitt långa hår med lite torra toppar (mental note: boka tid hos frissan). Enligt beskrivningen ska den även passa för behandlade hår. Konsistensen är krämig, vilket jag gillar eftersom mer flytande inpackningar känns för vattniga och liksom droppar bort även om håret är handdukstorrt när man applicerar. På förpackningen står att den ska sitta i en kvart, jag har testat upp till en halvtimme men tycker inte att det förbättrar resultatet, håret blir lika mjukt och glansigt efter 10-15 min.

Doften är diskret och ganska vanlig – luktar rent och gott, men inte wow. Första gången jag använde denna var jag lite orolig eftersom håret inte kändes speciellt mjukt när jag sköljde ur det, men så fort det börjar torka lite märker jag direkt skillnad. Priset är bra (strax under hundralappen på nätet) och det verkar vara en dryg rackare. Att den tämjer mina slitna toppar är ett under, trots det kommer jag trimma dem så snart jag får tid, men jag kommer fortsätta att använda denna inpackningen även efter det.

2 kommentarer:

  1. Bra med inpackning i tub! Av någon anledning har jag mest råkat på sådana i bur, och det är ju inte så praktiskt...

    SvaraRadera
  2. Kerstin: ja, det har du helt rätt i! Tänkte inte ens på det, men jag har samma erfarenhet - nästan alltid på burk, som är svårt att dosera, man gräver runt, spiller och så burkar det hamna en del vatten i... :)

    SvaraRadera