fredag 5 februari 2010

Ögonskuggor: grönt från Lancôme

För att fördriva tiden innan en bio häromdagen gick jag in på NK och kollade smink. Jag brukar föredra att handla på Åhléns eftersom dom har MAC, men istället passade jag på att titta på de märken jag i vanliga fall bara går förbi. En grön skugga fångade mitt intresse vid Lancôme-disken – den gnistrade nästan som en ädelsten! Skuggan var en Color Design i färgen Onyx Diamond (tror jag, för på stället stod det bara en sifferkod) och är helt sjukt snygg med svartgrönt skimmer.

När jag ändå höll på att testa den, provade jag två andra gröna från samma märke också. En Ombre Absolue singelskugga som var mer gräsgrön (en fyrkantig skugga till vänster om min hand), och en lite klenare variant från en Ombre Absolue palette. Den var väldigt lik singelskuggan, så kanske var det samma skugga ändå?

Jag har aldrig använt smink från Lancôme, inte ens en mascara, men kanske Onyx Diamond kan få mig att bryta trenden? Se bara så snygg den är (på fotot är det den runda, mörkgröna under min hand)!

6 kommentarer:

  1. Jag har ett par paletter från Lancôme, och skuggorna håller riktigt bra kvalité överlag tycker jag. Tummen upp från mig, alltså!

    SvaraRadera
  2. Jag ÄLSKAR Color design-skuggorna. Seriöst, jag kan inte få nog. De är pigmenterade, de som ör glittriga har bara fint smtt glitter utan fall och färgerna är underbara. Köper alltid alla jag hittar när jag ser någon på rea. De är mina def favoriter av alla skuggor (inkl mac mfl för min del). men så är Lancôme utan tvekan också mitt favvomärke, även om det är dyrt nog att stå tillbaka för MUS och Isadora ibland..;)

    SvaraRadera
  3. Des: och jag litar på dig! :D

    Basteth: wow, sjukt kul att höra en så passionerad recension! :D Nu lockar du in mig i fördärvet.. ;)

    SvaraRadera
  4. Finfin! Du frestas =)

    Jag har också en å annan Lancomeskugga, och jag tycker att kvallen är superbra.

    Senast jag var vid en lancomedisk gjorde jag en liknande jämförelse, men av Erica F (Ombre Absolue). MUAn och jag kom fram till att även om den är väldigt lik en skugga i en kvartett, och ännu mer lik en i en duo, så är det inte singelskuggor som ingår i paletterna. Helt säker är jag dock inte...

    SvaraRadera
  5. Då är vi frestade tillsammans Kerstin :D Även om den gröna är "to die for" så är jag lite sugen på att se om dom har någon klockren vardagsskugga, gärna nån greige färg med lite ompf i!

    Roligt att du gjort samma jämförelse, jag tyckte nog att de två gröna var lite olika men samtidigt för lika för att inte vara samma ;) Om du hänger med.

    SvaraRadera
  6. Jag hänger med =) Just nu spanar jag på en skugga som heter G30 La Tulipe noir hos Strawberrynet, som är väldigt lik G40 Erika F. Båda två är greige-gröna med lite oompf i, spana in dem!

    SvaraRadera