torsdag 18 februari 2010

Lash out

Idag slänger jag ut fem mascaror som alla passerat sitt bäst före-datum. Det känns bra att jag har hunnit använda upp nästan allt också, gillar inte att slänga halvfulla förpackningar. Passar på att sno ihop en mikrorecension när jag ändå är i farten:

- Masterpiece, Max Factor, en alldeles utmärkt mascara, speciellt med tanke på priset!
- MaxImpact, Nivea, också den en superb budgetmascara. Lätt att applicera och sitter bra.
- Maximeyes, Dior, en av mina absoluta favoriter när det gäller volym, sviker aldrig.
- Lash XL, Estée Lauder, förlängande men diskret. Funkar bra till vardags.
- High Impact, Clinique, denna funkar inte alls för mig, bra borste men alldeles för blöt och så smudgar den också.

3 kommentarer:

  1. fiin bild! min favorit av dina fem är masterpiece. fast den jag har nu, telescopic, är bra den med!

    SvaraRadera
  2. Synd att cliniquen inte funkar för dig! Jag har den nu, och jag gillar den, även om den inte är det bästa jag provat. Dioren blir jag allt lite sugen på efter detta inlägget..

    SvaraRadera
  3. Karin: tackar! ja masterpice är ett kap, speciellt med tanke på priset. :)

    Kerstin: jaa, jag gillade den inte ens första gången jag öppnaden - helt fel köp för mig. Dioren - I swear by it. Så. Himla. Bra. :)

    SvaraRadera