tisdag 2 december 2008

Metal Urge på plats i Göteborg

Under helgen har MAC-disken på Åhléns City i Göteborg fått upp stället för den metalliska kollektionen Metal Urge, och idag på väg från ett lunchmöte hann jag klämma lite på de fina krämskuggorna Brushed Metal-X. Två av färgerna verkade redan vara slut, men de två som jag gillade bäst var gröna Verdigris och mörkt mullvadsfärgade Gilded ash. Båda tror jag är toppen att ha som bas för att få fram intensiva färger i de skuggor man lägger ovanpå.

Själv står jag över köp från den här kollektionen, trots att det finns mycket fint. Krämskuggor är helt enkelt för feta för mina ögonlock, och lägger sig gärna i veck efter en halv dag. Istället tror jag att jag får satsa på Paint Pots som bas, och dom finns ju också i väldigt fina (och liknande) färger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar