fredag 2 december 2011

China Glaze Midtown Magic

Jag vet inte riktigt vad som har hänt, men helt plötsligt går jag bananas över glitterskimriga nagellack, som Beetlejuice eller det här: Midtown Magic från China Glaze. Det är ett typiskt nästan-svart lack med en vinröd bas och ett röd-, grön- och guldglittrande skimmer. Det är otroligt lättlackat med en liten tjockare konsistens, som jag gillar, och täckte fint med två lager. Jag har burit manikyren hela veckan och kan fortfarande inte sluta titta på mina naglar! Tyvärr så visar verkligen inte bilden hur fint det egentligen är (plus att det inte var lätt att få till ett bra foto ombord på ett tåg).

Som överlack har jag använt Models Owns variant som kom med i Beetlejuice-kitet. Jag har ju testat flera olika överlack innan, men jag har aldrig blivit så imponerad som av detta. Det viktigaste med ett överlack, enligt mig, är glansen – tycker ni naglarna ser glansiga ut på bilden skulle ni se i verkligheten! Helt overkligt högblankt alltså. Hållbarheten har varit superb, jag gick i fem hela dagar utan att en enda nagel chippades. Nya favoritlack? Ja!

8 kommentarer:

  1. Fint! Jag kan knappt vänta tills jag lyckas lägga vantarna på Beetle-paketet med överlack och allt :)

    SvaraRadera
  2. I know! Det är som en smitta, jag menar - nyligen var det typ bara rosa, röda, beige och kanske svart som funkade för mig! Men jag tror faktiskt att modet har spelat roll?! Förut kändes det lite .. (hrm) .. b att ha crazy färger, men det zenaste ba *trendy*?

    Haha, gud var ytligt det där lät då..

    SvaraRadera
  3. Kerstin: du kommer inte bli besviken! lacken är cooola och överlacket är som grädde på moset! ;)

    Maria: haha, jaa! lite b att det är så, men så äreju! och det är så mycket roligare med crazy färger! :'D

    SvaraRadera
  4. Överlacksmässigt vill jag nog främst ha speeddry, sen glans. Orkar liksom inte sitta och vänta på att det ska torka.

    Loves the color!

    SvaraRadera
  5. Detta är inte en kommentar på detta inlägg utan på bloggen i allmänhet. Jag vill bara säga att jag gillar El Mika mycket och läser den någorlunda regelbundet iaf. Men att jag tyckte den var än mer spännande när ni dessutom la in en aning heminredning, träning, kläder och annat smått och gott bland all smink. Jag älskar att läsa om smink men gillade att El Mika var en aning som ett livsstils magasin på nätet som jag kunde identifiera mig med.
    Nåja. Nu har jag vädrat min åsikt och sen gör ni ju som ni vill med den. Begrundar eller förkastar. :)

    SvaraRadera
  6. Anonym: Här förkastas ingenting, tack så jättemycket för fin och bra feedback! Vi uppskattar verkligen att du tar dig tid att berätta för oss vad vi kan bli bättre på.
    Precs som du säkert misstänker, så cirkulerar inte El Mikas liv kring enbart beauty, och det är såklart roligt att höra att inlägg om tex inredning, träning och mode också gillas :)
    Vad vi fokuserar på går lite i vågor, men hoppas att du fortsätter att hålla utkik på El Mika för vi har på känn att det snart dyker upp den typen av inlägg du efterlyser!

    Glad andra advent!

    SvaraRadera
  7. Emma: visst är det?

    El: jag har aldrig tyckt det har varit jobbigt att vänta på lack att torka, men det beror nog på att jag oftast målar bara ett lager, eller två tunna. eller också för att jag bryr mig inte så mkt om det råkar bli lite märken i, hehe! ;)

    SvaraRadera