söndag 4 december 2011

Where the wild roses grow

Det tog bara ungefär fem minuter för Ellen F och mig att inse att vi har mer än våra namn gemensamt, vi är nämligen båda intresserade av ekologisk hudvård.

På väg till Riga berättade Ellen om den dag- och nattkräm som hon testade just då; Weledas Wild Rose-serie som passar bra för torr hy. Redan då blev jag sugen på att testa den, men det föll i glömska ett tag. Tills helt nyligen, när El Mika fick ett utskick med några produkter från Weleda. Gissa om jag blev glad när jag såg två tuber med Wild Rose – jag påbörjade testandet direkt!

Har ni testat nåt från Weleda, vad tycker ni om deras produkter?

9 kommentarer:

  1. Jag använder Weledas mandelserie till ansiktet, burkar blanda kräm+olja för jag upplever att det dels blir smidigare att smörja in och jag behöver extra fukt.
    Sen använder jag citronduschkrämen och köpte till oljan eftersom jag älskar fräscha, sura citroddofter. Är än så länge nöjd, en nackdel är att jag tycker krämtuben är i minsta laget men så har jag inte kommit underfund med hur mycket man behöver ta varje gång heller :)

    SvaraRadera
  2. Älskar Weleda! Skin food, citronduschkrämen, havtornhandkrämen, fotkrämen... ja listan kan göras lång. Men är lite trött på rosdoft tyvärr så denna serie känns inte så aktuell för mig.

    SvaraRadera
  3. Citrusduschtvålen är min absoluta favorit!

    SvaraRadera
  4. Anna-Karin: Låter som härliga grejer :) Håller med om att tuben är lite liten - men det passar mig fint, då är den lättare att ta med på resor. Slipper stora tunga burkar liksom. Däremot lite svårt att dosera från tuben, tror jag tar lite för mycket..

    Ninni: Kul att höra att du gillar W! Har en av deras handkrämer sedan tidigare, och det är en riktig favvis. Denna doftar rätt starkt av ros, så då ska du nog hålla dig borta från just den serien - å andra sidan tycker jag doften försvinner rätt snabbt. Jag gillar den so far :)

    Des: Kan tänka mig att den passar dig bra :) Nu är ni tre som refererat till den = jag.måste.prova.

    SvaraRadera
  5. Jag har bara testat en handkräm, och den var tyvärr en besvkikelse, men jag är ändå nyfiken på ett spana in resten av sortimentet närmare.

    SvaraRadera
  6. I'm as happy as a christmas tree för att jag ska testa deras citrusduschkräm! :D

    SvaraRadera
  7. Deras "Skin food" är verkligen en räddare i nöden här hemma. Funkar till hälar, armbågar, torra näsor, torra vader etc etc! Till allt, nästan :)

    SvaraRadera
  8. Kerstin: synd att du inte gillade den, men så är det ju ibland - tur att de har mycket annat att botanisera bland, hoppas du hittar nåt som passar! :)

    Maria: hehe, gissa vem som kommer norpa en klick vid nästa sleep-over? hohoHO.

    Honi: oh, bra tips!

    SvaraRadera
  9. Jag älskar också Weleda! Jag har anvämt det mesta och blir aldrig besviken. Jag är en riktig superestet som ryser varje gång jag ser de superfula förpackningarna, men i det här fallet spelar det ingen roll då både priset och innehållet är så bra!

    SvaraRadera