onsdag 21 december 2011

Önskelista 2011 – El

När familjen frågar mig vad jag önskar i julklapp svarar jag att jag har allt jag behöver, och att jag föredrar om vi skaffar våra julisar via t ex ActionAid. Det är visserligen sant, men snacka om dubbelmoral när det visade sig att det svåra med denna önskelista inte var att komma på saker att lista, utan snarare att sätta stopp. Att begränsa mig till fyra saker. Eller hrm ja, sex grejer dårå.

Precis som Mi önskar jag mig ett ben, men ändå inte precis samma (man är väl ingen härmapa!). I min familj sparar vi alltid "önskebenet" från kalkonen på Thanksgiving, för att senare tävla om vem som kan knäcka av den större biten i en dragkamp. Det blev ingen Thanksgiving för mig i år, och kanske är det därför jag blivit extra förtjust i detta fina halsband.

Ett par skönsnygga brallor från Lexington skulle vara ett välkommet tillskott i min garderob som mest består av jeans. Efter Julias grymma snack om rosens roll i parfymen har jag inte kunnat släppa tanken på den rosiga, tunga men ändå kaxiga Une Rose från Frederic Malle, en mycket annorlunda doft – som Julia beskrev som en "ros med taggar". Tack tomten! Eftersom jag funderar på att ha "spela mer tennis" som nyårslöfte, så skulle det ju inte vara helt dumt med några lektioner i detta eminenta spel.

Och då det fortfarande är långt kvar till den värmande vårsolen, så myser jag helst med en kopp te, har redan ett par av fina Swedish Grace från Röstrand, men samlar gärna på mig fler. Sist, och kanske också minst – i alla fall om man ser till de pyttesmå partiklar som utgör detta magiska pulver – så önskar jag mig en ny omgång Daily Microfoliant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar