onsdag 14 december 2011

Lucianaglar

Inspirerad av Makeupoholic krängde jag ihop en diskret men samtidigt glittrig historia i lagom tid till lucia igår. Inget avancerat alls, men – om jag får säga det själv – väldigt fint och lagom festligt. Först grundade jag med två lager av neutrala Essie Rock Candy, och sedan toppade jag med en gradering av OPI Mad As A Hatter.

Jag gillade verkligen effekten av att ha naturliga naglar i botten, toppade med något mer speciellt. Och, om jag vill ha något ännu mer effektfullt, kan jag tänka mig att det blir en riktig glitterbomb om man ersätter det neutrala lacket med Chanel Graphite.. Tänk er det med glittriga toppar! Hej nyår?

5 kommentarer:

  1. Fint! Graphite-idén låter klockren!

    SvaraRadera
  2. Kerstin: ja, jag måste prova! :D

    SvaraRadera
  3. Blev ju jättefint! Jag gillar också att ha naturlig nude-bas, det blir en skön kontrast.

    SvaraRadera
  4. Makeupoholic: kul! :D min kanske blev lite kallare än din?

    SvaraRadera
  5. Kerstin: jag kan meddela att Graphite-idén var bra i teorin men inte i praktiken.

    SvaraRadera