lördag 31 december 2011

Mörkblått cat eye

Det här kanske kan vara något till nyårsfesten ikväll? När jag började på den här sminkningen gick allt åt skiten. Det började med att det Greasepaint Stick jag ville använda som bas hade härsknat. Buhu! Det var superkletigt och luktade illa, men jag använde det en sista gång innan det slängdes.

Tanken var en mörkblå sotning, men efter allt för ivriga penseldrag blev den för utspridd för min smak (dvs allt för högt upp ovanför globlinjen). Precis innan jag tänkte ta bort hela skiten kom jag på att jag kanske kunde rädda det med några tops, och slutresultatet blev en cat eye-liknande look som jag helt enkelt älskade (dessutom lite lik nyårssminkningen för två år sedan).

- Primer Eyeshadow Potion Primer, Urban Decay
- Bas nedre ögonlock Greasepaint Stick (Uniformly Blue), MAC
- Ögonskugga ögonlock + franskant Shimmer Wash Eye Shadow (Sapphire), Bobbi Brown
- Ögonskugga inre ögonlock Eyeshadow Veluxe Pearl (Blue Flame), MAC
- Ögonskugga franskant + effekt Pigment (Teal), MAC
- Eyeliner franskant + vattenlinje Kohl Pencil (Feline), MAC
- Mascara Diorshow Iconic (Black), Dior
- Brynskugga Eyeshadow (Blondie), NARS

5 kommentarer:

  1. Galet snyggt! Jag tänkte mig något liknande till ikväll. Gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Snyggt!!! Och by the way, GRYMT nyår för 2 år sedan... Detta året får jag klara mig utan dina snygga sminkningar...blir likosm inte lika flott när jag ska fixa mig själv :'(

    SvaraRadera
  3. Kerstin: gott nytt år i efterskott! :D

    El: jag tror säkerligen du var fiiin!

    Carina: tack :)

    Des: yay, tack!

    SvaraRadera