fredag 9 december 2011

Knits

Vintern har inte riktigt slagit klorna i Stockholm ännu, men trots att snön lyser med sin frånvaro så är det ganska kallt. Under november fyllde jag på garderoben med ett par varma tröjor i härliga färger, nu är jag rustad för regn, rusk, snö och kyla. Kung Bore – bring it on!

From the top down:
- Lila tröja i angora i modellen Ry från Acne. (OBS! Noppar sig en del, men är galet varm och skön. Och snygg!)
- Hysteriskt rosa från H&M. Tjock och lite sträv men riktigt göttig, dessutom kul med en färgboost.
- Blekgrön cardigan med pärliga knappar från Benetton. Vuxen men går att dressa ner med t.ex. slitna jeans (gillar dessutom att Benetton ofta vågar göra lite bra statements och köra bra kampanjer).
- Senapsgult (i verkligheten är färgen mer såhär) i Chanel-tappning, en ny favorit som jag fyndat på Lisa Larsson.

3 kommentarer:

  1. OOOOH, jag vill ha Rye i mörkblått! :O :D

    SvaraRadera
  2. Den senapsgula gör mig sugen, typiskt att den inte går att klicka hem hur som :)

    SvaraRadera
  3. Mi: Me too! höll i den också, men så tänkte jag att jag skulle våga någon ny färg för en gångs skull. Love this one, men hade väldigt gärna velat ha en blå också! :)

    Kerstin: Ja, det är nackdelen med 2nd hand fynd - men Filipa Ks variant är skitsnygg, och det finns många liknande i flera butiker nu :)

    SvaraRadera