tisdag 20 december 2011

Litet nagelkit

Eftersom en av mina absoluta hat-sysslor är något så banalt som "att släpa på saker", är det slim packing som gäller i handväskan. Min rosa necessär är vad som hänger med i väskan dag efter dag, och förutom saker som kam och huvudvärkstabletter har jag även något av ett litet nagelkit. Det viktigaste är en liten minivariant på den eminenta glas-nagelfilen, som har räddat mig tusentals gånger. Sedan bär jag även med mig min nya nagelolja från Scratch Nails, eftersom jag insett att jag har bättre möjlighet att använda den dagligen om jag inte lämnar den hemma.

Till sist har jag även stoppat ner en liten flaska av RapiDry Top Coat från OPI. Mest för att kunna fylla på nagellack som äter överlack, men även för att kunna akut-piffa upp ledsna och omålade naglar om något oplanerat galej skulle uppkomma.

5 kommentarer:

  1. vad fint litet kit! mitt nyårslöfte kanske kan vara att använda min glasfil mer än fyra gånger per år... hehe ;)

    SvaraRadera
  2. Älskar den nagelfilen! Var kan man köpa miniversionen av den?

    SvaraRadera
  3. Oh, jag har också precis köpt Nail Food ska bli spännande att testa!

    SvaraRadera
  4. Ka: hehe, might be so!

    Carina: visst är den bäst! jag hittade minin på Åhléns City.

    Emma: hoppas den funkar, den är jättebra på mina naglar :)

    SvaraRadera
  5. Vilket fint kit! Minilack är det bästa :)

    SvaraRadera