måndag 5 december 2011

On a more personal note

Under söndagens städning av byrån i sovrummet – som kräver att allt ovanpå får flytta på sig till förmån för dammtrasan – slog det mig att sakerna på min byrå är rätt typiska mig. Klassiska accessoarer, second hand-köpta små skålar, skönhet och konst. Här är dom liggandes lite huller om buller på sängen, men i grova drag:

- Smyckesskrin från MUJI. Precis som jag älskar MUJI när det kommer till badrumsskåpsinredning, är det även dom som får äran att härbärgera mina vardagssmycken och andra fina saker. Det blir som ett litet stilleben.
- Parfym från Chloé. Den är för fin för att gömmas i badrumsskåpet!
- Handkräm från Estelle & Thild, läppbalsam från Kiehl’s och nagelolja från Scratch Nails.

Med på bild syns även en oljetavla, min kära handväska (nej, den brukar inte stå på byrån men råkade ligga på sängen vid tillfället), en färgglad ask från vårens Etiopien-resa, min New York City-scarf (även den från MUJI) och iPhone i Ordning&Reda-fodral. Dessutom är sängen bäddad med Köpenhamnköpta lakan från HAY, helt underbart sköna och roligt annorlunda mönster.

5 kommentarer:

  1. Ser himla fint ut! Har du köpt scarfen i Sverige?

    SvaraRadera
  2. Kerstin: kul att du gillar! nej, jag köpte den faktiskt i NYC, men jag har sett dom här också! dock inte just NYC, men i alla fall London och Milano mm.

    SvaraRadera
  3. Åååh så fin bild, som du säger så känns grejerna "typiskt Mi" *saknar*. Hmm, kanske ska fota det som står på min dresser, och se om det speglar mig...? <3

    SvaraRadera
  4. Chanelläppstift? :-)

    SvaraRadera
  5. El: hoho, det tror jag säkert dom gör!

    Lotta: nästan, Chanel-nagellack. Péridot närmare bestämt :)

    SvaraRadera