måndag 12 december 2011

IsaDora Black Galaxy

Jag vet, mina iPhonefoton är egentligen inget att visa upp när det bloggats så många och fina foton av Black Galaxy från IsaDora. (Däremot tycker jag att iPhone 4 är ovanligt duktig på att fånga just NOTD. Eller? Tycker ni att mina senaste inlägg varit av helt otroligt dålig kvalité?)

Hur som helst. IsaDora. Black Galaxy – skulle det hålla för hypen? Ja och nej. För det är ett otroligt fint lack med alla mikroskopiska glitterpartiklar i olika färger, och när man lackat (det täcker perfekt med två lager, och dessutom verkade deras något speciellt formade pensel passa min nagelform perfekt!) är man liksom glad i hela kroppen.

Sen tycker jag tyvärr att det – som jag läste i en kommentar hos Nailtastic – liksom äter överlack. Skumt, men det blir märkbart mindre glansigt efter några timmar, och jag får fylla på med ytterligare ett lager överlack. Utan glans blir galaxen märkbart mindre synlig, och det är riktigt synd. Fördelen med att fylla på med överlack (jag hade till slut tre lager överlack..) är ju att det håller riktigt länge. Men, även, blir det svårare att ta bort. Tur att man har Depend-burken, annars hade jag nog fortfarande stått och gnuggat bort glittret.

Och så en suddig jävel för att försöka visa glittret..

3 kommentarer:

  1. Den som ändå hade en fyra :) Jag har inte fattat att du telefonfotat mkt på sistone. Tycker att man ser bra!

    Lacket är finfint!

    SvaraRadera
  2. Det kanske inte framgick, men det är bara NOTD jag tar med iPhonen :) På nåt sätt tycker jag att dess "icke-perfekta" bilder tar fram färg och textur väldigt bra :)

    SvaraRadera
  3. Sitter med samma lack på naglarna och ser hur de skimrar fint i ljuset från min skrivbordslampa. Ett perfekt sätt att förgylla en trist dag på jobbet:) Men håller verkligen med om överlackets betydelse, själv måste jag köpa ett riktigt högglansigt för mitt fisiga från Depend gör inte lacket rättvisa!

    SvaraRadera