torsdag 1 december 2011

Nexxus Canopy Thermal Protection

Som jag nämnde i ett av de hårtips jag fick med mig från frisören senast, är det väldigt viktigt att använda någon typ av värmeskyddande produkt i håret när man använder sig av exempelvis hårfön eller plattång. Nu använder jag till och med både och, ungefär var fjärde dag, och vill självklart försöka minska slitage på barret.

Den produkt som jag använt i detta syfte de senaste två tre månaderna är Canopy Thermal Protection från salongsmärket Nexxus (vilket för övrigt är ett av favoritmärkena för El), och imorse sprayade jag ut – vad jag tror – de sista dropparna ur flaskan. Too bad, för jag har verkligen blivit förtjust i den här! De värmeskyddande sprayer som jag tidigare provat på har lämnat håret lite lätt klibbigt och stelt, och har dessutom alla luktat rätt starkt. Det jag letar efter i ett värmeskydd är (förutom det uppenbara) att den lämnar håret friskt och naturligt, utan ett spår av produkt. Canopy Thermal Protection gör just detta, och jag tycker dessutom att mitt hår ser glansigt och oskadat ut när jag är klar.

Visst, jag tror att det spelar en stor roll att jag bara använder mina elektriska värmevänner var fjärde dag istället för varje eller varannan, men jag ska inte sticka under stol att jag faktiskt tror att den här produkten funkar. Trots att jag inte gjort "värmeskyddstestet i handflatan" (se punkt två) på den.

En flaska, som är på 150 ml och kostar strax under två hundra kronor, har som sagt räckt mig dryga tre månader. Då sprayar jag rikligt inför varje hårföning, och dessutom "sling-vis" innan jag använder plattången. Det får man väl säga ändå är rätt drygt? Även om jag tycker att den "redan" tagit slut, men det har nog mer med min obefintliga tidsuppfattning att göra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar